fbpx

SEO-teksten laten schrijven en zoekwoordonderzoek uitbesteden

Een continue stroom aan écht geïnteresseerde bezoekers op je website
met de beste SEO-teksten

N

Méér bezoekers = meer klanten = meer omzet

N

Niet meer afhankelijk zijn van social media

N

Met een duurzame strategie langetermijnsucces behalen

Een continue stroom aan geïnteresseerde bezoekers op je website ontvangen. Het klinkt als een utopie, maar via zoekmachines is het mogelijk. Je hebt hiervoor SEO-teksten (blogs) nodig. Wil je je blogs laten schrijven door een ervaren tekstschrijver en ben je op zoek naar een SEO-expert die actief met je meedenkt? Dan zit je hier goed!

Wil je direct weten wat het uitbesteden van SEO kost? Klik hier meteen door naar mijn tarieven.

Waarom met SEO aan de slag gaan?

Search Engine Optimization (SEO, of zoekwoord optimalisatie) heeft een paar hele belangrijke voordelen. Ik noem dit ook wel de ‘kracht van SEO’, want SEO is een krachtige marketingmethode die door veel te veel ondernemers wordt vergeten. Zonde, dus het is goed dat jij hier bent!

Voordelen van SEO

Het allerbelangrijkste voordeel is dat je met SEO écht geïnteresseerde bezoekers op je website ontvangt. Dit in tegenstelling tot de bezoekers die via social media op je website komen, puur per toeval als ze over hun tijdlijn scrollen. Organische bezoekers (via zoekmachines dus) zijn echt op zoek naar een oplossing of een antwoord. En jij biedt die oplossing natuurlijk.

Je ontvangt deze bezoekers op de automatische piloot. Als jouw fundering staat, blijven die bezoekers komen. Ook als je met klanten bezig bent, ziek in bed ligt of op vakantie gaat.

Als je SEO op de juiste manier toepast, groeit het aantal bezoekers. Je blijft stijgen in de Google ranking op steeds meer zoekwoorden. Je ontvangt dus ook meer en meer bezoekers op je website. SEO is een duurzame manier van potentiële klanten aantrekken. 

Je bent dan niet meer afhankelijk van social media. Als je account wordt geblokkeerd, de opbrengsten uit je advertenties tegenvallen of als je gewoon geen zin meer hebt om actief te zijn op social, dan heb je de bezoekers via Google die iedere dag weer op je website komen. Dat scheelt je een heleboel energie, geld en zorgen. 

En hoe kom je dan bovenaan in Google? Even simpel gezegd: met SEO-teksten.

Wat zijn SEO-teksten?

SEO-teksten zijn webteksten op je website, zoals salespagina’s en blogs. Echt goede SEO-teksten zijn allereerst geschreven voor je bezoekers en dus niet voor zoekmachines. De teksten zijn dus informatief en interessant, ze boeien je bezoekers. En daarnaast zijn ze geoptimaliseerd voor SEO. Er zijn zoekwoorden in verwerkt en de tekst en meta-data zijn geoptimaliseerd voor Google. 

SEO copywriting is overigens de Engelse term voor SEO-teksten. En SEO copywriter die voor SEO-tekstschrijver. 

Waarom zijn SEO-teksten zo waardevol?

SEO-teksten komen hoog in Google op relevante zoektermen. Je bereikt hiermee dus echt geïnteresseerde bezoekers (je doelgroep) en omdat je teksten ook nog eens super informatief en interessant zijn, verhoog je hiermee ook je conversie. 

SEO-blogs

Enkele pagina’s op je website, zoals je homepage, salespagina’s en dienstenpagina, kun je zeker SEO-proof (laten) maken, maar als ik het over SEO-teksten heb, doel ik op blogs (blogposts of blogberichten). 

Waarom SEO uitbesteden?

Als je op deze pagina bent beland, ben je op zoek naar een SEO-expert om je SEO uit te besteden óf je twijfelt nog of je het zelf gaat doen.

Het grootste voordeel van SEO uitbesteden is natuurlijk tijdsbesparing. Je hoeft niet te leren hoe je zelf SEO-teksten schrijft en zoekwoordonderzoek doet. En je hoeft die teksten ook niet zelf te schrijven.

Zelf je website en content SEO-optimaliseren heeft voordelen, maar kies je voor het (deels) uitbesteden van je SEO, dan zit je bij mij goed.

Voor de twijfelaars heb ik een uitgebreid artikel geschreven over SEO uitbesteden vs zelf SEO doen.

Waarom je SEO-teksten laten schrijven door mij?

Als je online rondkijkt in je zoektocht naar een SEO copywriter, kan het zijn dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Laat ik daarom kort toelichten wat mij als tekstschrijver definieert.

De belangrijkste vraag is daarna: spreekt dit je aan?

Mijn visie op SEO

→ Samenwerken
Ik denk actief mee over je website, je content en de klantreis van je bezoekers. Naast een uitvoerige intake hebben we regelmatig evaluaties.

→ Tone of voice matchen
Ik vind het super belangrijk dat jouw tone of voice en energie over wordt gebracht op je bezoekers. De content moet matchen bij jou als ondernemer en bij jouw doelgroep.

→ Bezoekers eerst
Ik schrijf fijne, goede leesbare teksten, gericht op je bezoekers. De teksten zijn informatief en duidelijk opgebouwd. Met je SEO-blogs help je je bezoekers aan antwoorden en oplossingen.

→ Oprecht geïnteresseerde bezoekers
Jouw website komt bovenaan in Google op de meest relevante zoekwoorden. Jij trekt alleen die oprecht geïnteresseerde bezoekers aan, oftewel, jouw ideale klanten.

→ Focus op conversie
Je website komt niet alleen hoog in Google; je teksten spreken je bezoekers ook aan waardoor je je conversie verhoogt.

→ Duurzaam SEO-resultaat
Met mijn SEO-methode behoud je die oprecht geïnteresseerde bezoekers op je website, nu en in de toekomst. En het worden er ook nog steeds meer!

En, spreekt mijn visie op SEO je aan?

Laten we vrijblijvend kennismaken om te kijken of er een klik is.

Wanneer kun je beter niet je SEO uitbesteden aan mij?

Als je het liever zelf doet.
Als jij zelf graag aan je content werkt, schrijven leuk vindt, of het in ieder geval wilt leren, dan kun je beter eens kijken bij de informatie over mijn SEO-programma.

Als je een eenmalige quick fix verwacht.
Zoek je een SEO-tekstschrijver die één keer wat SEO-teksten schrijft en daarmee klaar? Dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Ben je op zoek naar een SEO-tekstschrijver die…

  • actief met je meedenkt over de rol van SEO binnen jouw marketingstrategie?
  • kennis en ervaring heeft op het gebied van SEO, klantreis én conversie?
  • sprankelende, interessante teksten schrijft die jouw energie overbrengen naar je ideale klant?
  • er alles aan gaat doen om voor jou duurzame SEO-resultaten te behalen, zodat je die geïnteresseerde bezoekers op de automatische piloot blijft ontvangen?

Dan zit je bij mij goed!

Welke SEO-oplossing past bij jou en je bedrijf?

Ben je een starter of ervaren ondernemer?
Heb je een groot budget of nog een klein budget?
Wil je alles uitbesteden of alleen een deel van de SEO-werkzaamheden?

Wat je situatie ook is, we vinden altijd een oplossing die bij jou en je bedrijf past.

1. Alle SEO uitbesteden

Ik neem alles voor je uit handen. Ik optimaliseer je website (de technische kant van SEO, met name de navigatie, structuur en laadsnelheid van je website) en ik schrijf en update je SEO-teksten (inclusief zoekwoordanalyses). Je geeft input over contentideeën en we hebben diverse feedbackrondes, maar in the end heb je geen omkijken naar je SEO.

2. Blogs laten schrijven

Na een uitgebreide intake hebben we een lijst met onderwerpen voor blogs opgesteld. Daarna voer ik zoekwoordanalyses uit en schrijf en update ik de SEO-teksten. Er vinden per tekst één of twee feedbackrondes plaats.

3. Zoekwoordonderzoek uitbesteden

Wil je liever zelf je SEO-teksten schrijven, maar weet je niet hoe je zoekwoordonderzoek moet doen of heb je daar gewoon geen zin in? Geen probleem! Ik voer de zoekwoordanalyses voor je uit en maak een opbouw voor je teksten. Jij schrijft dan zelf je teksten mét super relevante zoekwoorden voor de beste vindbaarheid in Google.

Extra opties

Kies je voor optie 2 of 3, maar kom je er toch niet helemaal uit met schrijven of met de zoekwoordanalyses? Ik help je met liefde op weg door het geven van extra uitleg of feedback.

Benieuwd welk SEO-pakket het beste bij jou en je website past? 

Plan een gratis kennismakingsgesprek in en we bekijken samen de mogelijkheden.

Werkwijze

Hoewel er diverse samenwerkingsmogelijkheden zijn, zoals je hierboven hebt kunnen lezen, starten we ieder traject met een uitgebreide intake. Ik heb dan je website al bekeken en jij vertelt meer over je bedrijf, je diensten en je ideale klant. We spreken de gemaakte afspraken nog een keer door, zodat we beiden weten wat de volgende stappen zijn.

SEO-fundering

Of je alle SEO wilt uitbesteden, alleen je SEO-teksten laat schrijven of zoekwoordonderzoek wilt uitbesteden, de volgende stap is het ontwikkelen van een SEO-fundering.

Waarschijnlijk ben je nog niet bekend met deze term. Dat is niet zo vreemd, want dit is een uniek concept binnen mijn SEO-methode. Met SEO-fundering bedoel ik de circa 20 tot 50 blogs die samen het complete verhaal vertellen over jouw business. Dit zijn de belangrijkste onderwerpen binnen jouw bedrijf en deze blogs zijn onderling logisch en gestructureerd opgebouwd. 

Waarom is een SEO-fundering zo belangrijk?

♥ Voor een betere gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers

Een gestructureerde, logische opbouw van onderwerpen biedt enorm veel gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers. Ze kunnen gemakkelijk antwoorden op hun vragen vinden en jij positioneert jezelf zo als de ware expert in je vakgebied.

♥ Voor een betere vindbaarheid in Google

Google houdt van een gebruiksvriendelijke website en doordat de blogs uit je SEO-fundering goed gestructureerd zijn, kan de googlebot gemakkelijk haar weg vinden door je website. Dit zorgt voor een hogere ranking in Google.

♥  Om te voorkomen dat je met jezelf concurreert

Voor de blogs uit je SEO-fundering geldt: per onderwerp één blog. Publiceer je meerdere blogs over hetzelfde onderwerp, dan weet met name Google niet meer welke blog het beste past bij zoekwoorden over dat onderwerp. Het resultaat is meestal dat geen enkel bericht hoog in Google komt. Super zonde! 

Het ontwikkelen van je SEO-fundering is dus een belangrijke stap bij het optimaliseren van je website en content. Hierbij werken we samen: jij levert contentideeën aan en ik voer zoekwoordanalyses uit. Zo ontwikkelen we samen een stevige SEO-fundering die ervoor zorgt dat jij op de meest relevante zoekwoorden bovenaan in Google komt!

Updaten bestaande content

Wil je mij je content laten schrijven, dan schrijf ik niet alleen nieuwe SEO-teksten voor je. Een belangrijke pijler van mijn SEO-methode is namelijk het updaten van bestaande content. Dit kan content zijn die jij al eerder hebt gepubliceerd op je website, maar ook de blogs die ik voor je schrijf.

Waarom is het updaten van bestaande content zo belangrijk?

Je wilt niet alleen bovenaan in Google komen, je wilt daar ook blijven. Je wilt dat duurzame SEO-resultaat behalen, zodat jouw doelgroep je blijvend op relevante zoekwoorden kan vinden. Om bovenaan in Google te blijven is het schrijven van nieuwe content belangrijk, maar het updaten van bestaande content is net zo belangrijk.

In de praktijk betekent dit dat ongeveer een jaar na publicatie een blog alweer geupdate moet worden. Denk aan het opnieuw uitvoeren van een zoekwoordanalyse, het toevoegen (of verwijderen) van zoektermen, het aanvullen (of schrappen) van tekst en het aanscherpen van bijvoorbeeld meta-data. Door deze update is de content weer fris en fruitig. Dit waarderen je bezoekers én de googlebot enorm.

Je kunt ervoor kiezen om je content door mij te laten updaten, maar je kunt dit ook zelf doen. Ik kan je hier eventueel uitleg en feedback over geven, zodat je de beste resultaten haalt, ook in de toekomst.

Mijn SEO-tarieven

Wat kost het inhuren van een SEO-tekstschrijver eigenlijk? Als je online gaat kijken, zijn er veel tekstschrijvers die een woordtarief hanteren. Ik doe dat bewust niet. De reden is heel simpel: sommige onderwerpen zijn te omvatten in 500 woorden en voor sommige onderwerpen heb je 1500 woorden nodig om het volledige verhaal te vertellen. Mijn SEO-teksten tarief is dus een per blog prijs en gemiddeld zijn de SEO-teksten die ik voor klanten schrijf rond de 800 à 1200 woorden. 

Mijn tarieven op een rij:

  • Website SEO-proof maken: vanaf € 250 (afhankelijk van de grootte van je website en de benodigde werkzaamheden)
  • SEO-fundering ontwikkelen: € 480
  • SEO-tekst laten schrijven: € 280 per blog (dit is inclusief zoekwoordanalyse)
  • Updaten bestaande SEO-tekst: € 120 per blog
  • Losse zoekwoordanalyse: € 85 per blog
  • 10 zoekwoordanalyses: € 750

Wil je bepaalde onderdelen zelf uitvoeren (zoals teksten schrijven/updaten of zoekwoordanalyses uitvoeren), maar wil je hier begeleiding bij krijgen? Geef dit aan in het kennismakingsgesprek, dan kijk ik mee wat de beste optie is voor jou en je website.

Genoemde prijzen zijn exclusief BTW. Tijdens een kennismakingsgesprek bespreken we de mogelijkheden en stuur ik je per mail een vrijblijvende SEO offerte.

Plan een gratis kennismakingsgesprek in. We bespreken dan samen de mogelijkheden.

Ondernemen op jouw voorwaarden, met of zonder of met een beetje social media.

Precies hoe jij het wilt, zodat je strategie bij jou, je bedrijf én je doelgroep past.

Stop met het verspillen van je kostbare energie. Je toekomstige jij zal je dankbaar zijn.

Liefs, Nanouk