Succesvol online ondernemen zonder afhankelijkheid van social media

Met een organische groeistrategie gefocust op SEO en unieke content.

Start eerstvolgende groep: mei 2021

N

Een continue stroom aan écht geïnteresseerde bezoekers op je website

N

Een groeistrategie die bij jou, je bedrijf en ideale klant past

N

Geen trucjes, geen poespas; een stevige fundering voor langetermijnsucces

N

Minder actief zijn op social media (stoppen met social kan ook!)

N

Voor vrouwen die hun vrije tijd waardevol vinden

Herken je dit?

r

Consequent posten op social media lijkt maar niet te lukken en het voelt als een moetje. Vaak bedenk je je aan het eind van de dag ‘oh crap, ik moet nog iets posten!’ en doe je het even vlug vlug tussen de bedrijven door.

r

Je baalt van de terugkerende kosten van adverteren op Facebook en Instagram. Als het je nou veel zou opleveren, oke, dan zou je het voor lief nemen. Maar je vraagt je af of de investering het wel waard is.

r

Veranderende algoritmes, je doelgroep en concurrenten die voor je gevoel ‘ineens’ naar een ander social kanaal verhuizen en nieuwe features die je maar niet onder de knie krijgt. Je kracht ligt er gewoon niet en social media is je grootste energieslurper.

Maar ja, als ondernemer moet je op social media zitten, toch?

Toch?!

Nope. Succesvol ondernemen kan ook zonder of met minder social media. 

Stel je eens voor:

Je hebt een continue stroom aan super geïnteresseerde bezoekers op je website.

Deze stroom aan bezoekers groeit gestaag. Je ziet iedere maand een stijgende lijn in het aantal bezoekers.

Dit zorgt ook voor meer leads én meer klanten.

En deze bezoekers komen niet van social media.

Je bent geen kostbare energie meer kwijt aan social media. Als je publiceert, is dat omdat je voelt dat je belangrijke content wílt delen. Willen in plaats van moeten.

Waar komt deze continue en groeiende stroom aan bezoekers dan vandaag?

Van Google.

Social media is maar één van de tools om bezoekers naar je website te trekken en potentiële klanten aan je te binden.

Als je – om wat voor reden dan ook – minder afhankelijk wilt zijn van social media, is Google het verlossende antwoord.

Hi lieve jij,

Ik ben Nanouk, ondernemer, moeder, crea bea, ex digital nomad, een stiekeme sport en health freak, en zo nog een paar andere dingen, waaronder SEO-expert. Laten we het over dit laatste even hebben 😉 

Als freelance SEO-tekstschrijver heb ik jaren voor ondernemers en grote bedrijven gewerkt. Ik optimaliseerde hun websites, (her)schreef websiteteksten en deed ontelbaar veel zoekwoordonderzoeken.

Dit deed ik zo’n 20 tot 25 uur per week, waar en wanneer ik maar wilde, vanuit huis en later vanuit de camper terwijl ik met m’n gezin door Europa reisden. 

Ik genoot enorm van m’n werk, maar er was iets dat aan mij knaagde.

Ondernemers huurde mij vaak in om eenmalig hun website te optimaliseren. De resultaten waren goed; hun website steeg in de Google ranking en ze zagen het aantal bezoekers via zoekmachines toenemen. Super mooi, maar je wilt toch met je website hoog in Google blijven?

Natuurlijk vertelde ik aan mijn klanten dat er geen eenmalige quick fix is. Wil je namelijk blijven stijgen in de ranking, die continue stroom aan bezoekers behouden en laten groeien, dan is het goed om te weten hoe je je website kunt blijven updaten en optimaliseren. 

En wie kan er beter je website up-to-date houden dan jijzelf?!

Jij kent als ondernemer je ideale klant door en door. Jij weet als de beste wat je te bieden hebt aan producten en diensten en hoe je je klanten kunt helpen. 

Mijn hart ging als een dolle tekeer. Dit wil ik doen! Ik wil ondernemers leren hoe ze zelf de beste SEO-technieken toepassen. Hoe ze zelf hun website optimaliseren en zo die continue stroom aan écht geïnteresseerde bezoekers krijgen en behouden

Zo ontstond mijn online jaarprogramma, waarmee ik jou help bij het ontwikkelen van een organische groeistrategie met de focus op SEO en unieke content. Hierdoor krijg je een groeiend aantal geïnteresseerde bezoekers op je website zonder afhankelijkheid van social media

En als je nu denkt ‘ja maar zelf SEO toepassen, dat is toch ingewikkeld en tijdrovend?!’ Nope, absoluut niet. Maar daarover zo meer 🙂

Social media vs Google

Er zijn talloze manieren om bezoekers naar je website te trekken en de meeste ondernemers denken direct aan social media. Maar er is maar één manier waarmee je alleen oprecht geïnteresseerde bezoekers aantrekt: via Google.

Bezoekers via social media zijn vaak toevallige bezoekers. Ze scrollen (gedachteloos) over hun tijdlijn, zien een opmerkelijke titel en klikken door. De kans is groot dat ze snel weer wegklikken (geen zin, geen tijd, geen focus, kijk maar eens naar hoe jij zelf over je tijdlijn scrollt).

Maar dan Google…

Mensen die op Google zoeken, hebben een probleem en zij zijn op zoek naar een oplossing. Ze gaan actief op zoek naar informatie en natuurlijk bied jij die informatie en de perfecte oplossing voor hun probleem aan. Deze bezoekers nemen ook de tijd om je website te bekijken. Ze willen immers een oplossing voor hun probleem en ze begrijpen dat aandachtig informatie lezen/luisteren/kijken noodzakelijk is voor het vinden van die oplossing.

En dat zijn de bezoekers die je op je website wilt hebben!

Met mijn jaarprogramma…

➤ leer je welke SEO-technieken het meest effectief zijn en hoe je deze moet toepassen op je website;

➤ bouw je aan een langetermijnstrategie waarmee je een stevige positie in Google krijgt en behoudt;

➤ krijg je een continue stroom aan geïnteresseerde bezoekers op je website waardoor je minder afhankelijk bent van social media.

In een matchgesprek kijken we of een organische langetermijnstrategie bij jou past en welke rol mijn jaarprogramma hierbij kan spelen.

Het SEO programma is een volledig online jaarprogramma. Dit past bij de huidige tijd, maar is vooral ook handig voor drukbezette ondernemers.

Het programma bestaat uit drie fases.

1e fase: Organische strategie ontwikkelen & SEO-technieken leren toepassen

De eerste fase bestaat uit drie maanden waarin de focus ligt op de theorie én deze theorie in de praktijk toepassen. Middels videolessen leer je alles over de meest effectieve SEO-technieken waarna je je nieuwe kennis gaat toepassen op je eigen website. Dit kun je volledig in je eigen tempo doen.

Om de week is er een groepscall waar je al je SEO-vragen kunt stellen. Daarnaast geef ik je persoonlijke feedback via een gedeelde Google drive map.

2e fase: Stevige fundering uitbouwen & unieke content schrijven

De tweede fase bestaat uit drie maanden en alle kennis die je tijdens de eerste fase hebt opgedaan blijf je toepassen op je website. We hebben drie keer een 1-op-1 begeleidingsgesprek via videobellen. We bespreken hoe het gaat met het optimaliseren van je website en waar je tegenaan loopt. Daarnaast geef ik je feedback op je geschreven en geupdate content via de gedeelde Google Drive map.

3e fase: SEO-resultaten evalueren & groeistrategie ontwikkelen

In de derde fase heb je een stevige fundering staan. De resultaten van je SEO-inspanningen zijn nu zichtbaar. We bespreken je positie in Google en we ontwikkelen een plan waarmee je strategisch gaat opschalen, zodat je steeds meer bezoekers via Google naar je website trekt. We spreken elkaar gedurende deze fase twee keer 1-op-1 via videobellen.

Overzicht SEO jaarprogramma 3 fases

Tijdens de eerste fase – de eerste 12 weken van het jaarprogramma – ligt de focus op het leren van de meest effectieve SEO-technieken en deze toepassen op je eigen website en content. Je volgt in je eigen tempo videolessen over SEO. De theorie is opgedeeld in de volgende 4 modules.

1. Fundering & Techniek

Je leert hoe je je website SEO-proof maakt. We kijken onder meer naar laadsnelheid, navigatie en structuur. Het allerbelangrijkste is gebruiksvriendelijkheid voor zowel bezoeker als de googlebot.

2. Positionering & Expertschap

Je bent een expert in je vakgebied en tijdens deze module leer je hoe je jouw autoriteit toont aan je bezoeker en Google. De focus ligt op relevantie en betrouwbaarheid.

3. Content & Relevantie

Content is koning, zeker als je bovenaan in Google wilt komen en blijven. Je ontdekt hoe je je content structureert, zowel tekstueel als op websiteniveau. Ook hier speelt relevantie een cruciale rol.

4. Meten & Opschalen

Langetermijnsucces behalen kan alleen door tijdig te evalueren en bij te sturen. In deze module leer je hoe je je resultaten meet en bijhoudt en ontwikkel je een groeistrategie om je toekomstige resultaten op te schalen.

Benieuwd of het programma bij je past?

Wat anderen over mij zeggen

SEO klonk voor mij als abracadabra. Veel te moeilijk om aan te beginnen. De samenwerking met Nanouk is super leuk en waardevol. Zij kan in Jip en Janneke taal uitleggen wat je moet doen en weet SEO leuk en makkelijk te maken. 

Ik vind het nu echt leuk om met SEO bezig te zijn. Allemaal dankzij de hulp van Nanouk. Het organisch verkeer naar mijn site groeit met de dag. Stapje voor stapje zie ik de resultaten. 

Een betere DA en hoger in Google waardoor meer mensen me vinden. 

Een samenwerking met Nanouk kan ik iedere serieuze ondernemer aanraden. Je ziet je business groeien.

Henla

Mama met Vrijheid

Ik deed alles altijd zelf, vanaf het begin dat mijn website in april 2015 als hobby van start ging. Leuk een beetje blogjes schrijven. Van SEO had ik nog nooit gehoord, laat staan dat ik me er mee bezig hield.

In de jaren die volgden werd steeds vaker en meer duidelijk dat SEO belangrijk was, zeker voor een website als die van mij. Veel waardevolle content, maar onvoldoende zichtbaar voor mijn doelgroep.

Toen ik eind 2018 mijn website flink wilde opfrissen en op zoek ging naar iemand die me daar mee kon helpen vond ik jou online. Sinds wij samenwerken ben ik heel anders naar het schrijven gaan kijken. Ik houd al veel meer rekening met SEO, zelfs met nieuwe onderwerpen voor de blogs houd ik er al rekening mee.

Het allerleukste aan de samenwerking vind ik het persoonlijke contact. Je bent geduldig, helder in je uitleg, je denkt altijd graag mee, neemt eigen initiatieven als het gaat om ideeën en suggesties en daardoor voelt het echt dat we dit samen doen. Vroeger was het alleen “ik”. Als mensen tegenwoordig vragen of ik mijn website helemaal alleen doe, vertel ik altijd dat ik Nanouk heb. 

Wat nu opvalt is dat niet alleen de bezoekersaantallen via Google omhoog gaan, maar dat ook de aanvragen voor samenwerking vanuit bedrijven enorm is toegenomen. Van enkele per maand naar enkele per week! Dit betekent dus dat bedrijven mij beter vinden en het daarnaast ook nog eens waard vinden om een samenwerking mee aan te gaan!

Wat ik het meest waardevol vind, is dat je me echt iets bijbrengt. Uitlegt waarom iets is, de reden erachter en het resultaat wat we er mee kunnen behalen. Ik heb hier op de lange termijn zo veel aan. Het is nu vooral veel blogs onder de loep nemen en verbeteren, maar in de toekomst kan ik gelijk goede content schrijven op de manier waarop het voordelig is voor de SEO.

Ik zou andere bedrijven en bloggers die graag gevonden willen worden via Google het zeker aan raden om met je samen te gaan werken. Het is voor de kleine ondernemer wellicht even een investering in het begin, maar dit betaalt zich op de langere termijn zeker terug!

Daphne

My Name is Mama

Wat heb jij me enorm geholpen! Jouw kennis en ervaring op het vlak van pakkend schrijven én dat ook nog op een manier doen dat je je vindbaarheid op Google vergroot, is zo waardevol.

Nanouk heeft me echt doen realiseren dat goed schrijven en dit strategisch aanpakken het verschil kan maken of je potentiële klanten je vinden én dat ze dan ook werkelijk geïnteresseerd raken in jou en wat jij te bieden hebt.

Naast de super waardevolle tips die Nanouk geeft over SEO, geeft ze eigenlijk advies over de volledige customer journey op je website. Dat doe je op een heel heldere, eerlijke en motiverende wijze. Er vallen door haar feedback bij mij steeds meer kwartjes waardoor ik er ook steeds meer zin in heb gekregen om het nog beter te gaan doen.

Wat mij aanspreekt in Nanouk’s werkwijze is dat ze niet zoals veel andere coaches gaat voor de ‘quick fix’ en de mooie praatjes. In plaats daarvan is het haar kracht om de coachee af te remmen, met afstand te laten kijken en leren heldere keuzes te maken en een strategie te bepalen zodat je echt duurzaam en met vertrouwen je bedrijf kunt gaan opbouwen. Verder is ze een rustig en betrokken persoon en heeft ze ook nog eens hele toffe dingen gedaan zoals al reizend door Europa met gezin haar bedrijf opgezet. Dat getuigt van doorzettingsvermogen en een avontuurlijke instelling.

Ik hoop dat nog veel meer vrouwen van Nanouk als persoon en als professional gebruik mogen maken om verder te komen in hun bedrijf!

Sarah

In Your Natural Flow

Veel gestelde vragen

Hoelang duurt het programma?

Het programma duurt een jaar.

Kan ik op ieder moment beginnen?

Het programma start drie keer per jaar. De eerstvolgende groep start in mei 2021. Kies je voor de VIP optie, dan bepalen we samen wanneer je start. Geef tijdens je matchgesprek aan dat je interesse hebt in de VIP optie.

Hoeveel uur per week heb ik nodig?

Tijdens de eerste fase heb je circa 2 uur per week nodig om de videolessen door te nemen. De meeste tijd gaat zitten in het uitdenken van je contentstrategie en het schrijven en updaten van content. Het hangt af van je bedrijf, je ervaring en schrijfskills hoeveel uur per week je hierin investeert. Tijdens een matchgesprek kan ik hier een inschatting van maken.

Maar laat dit je niet afschrikken, want je bent nu waarschijnlijk óók al veel tijd kwijt aan het schrijven van content (voor je website, social media en e-mailmarketing). De tijd die je straks bezig bent met content schrijven vervangt deze werkzaamheden; het komt er dus niet bovenop. 

Wat is de investering?

De investering voor dit jaartraject is € 5000,- excl BTW. Dit mag ook in 6 termijnen van € 890,- excl BTW worden betaald.

Is de cursus volledig online?

Ja, het gehele programma is online via een online leeromgeving, Google Drive en videobellen.

Krijg ik persoonlijke feedback?

Jazeker, dat is de kracht van mijn programma. Ik leer je niet alleen de theorie, maar ook hoe je dit op de juiste manier in de praktijk toepast op jouw website voor jouw bedrijf. Tijdens de eerste drie maanden ben ik je persoonlijke seo-vraagbaak en kun je dagelijks je vragen aan me stellen. Ook daarna blijf ik je begeleiden middels videobellen.

Hoeveel deelnemers doen mee aan het programma?

Het programma biedt ruimte aan maximaal 12 deelnemers.

Is er veel contact met de andere deelnemers?

In de eerste fase ontmoet je de andere deelnemers tijdens de groepcalls.

Hoe lang heb ik toegang tot de inhoud van het programma?

Tot een jaar na einde van het jaarprogramma behoud je toegang tot de inhoud van de online leeromgeving.

Moet ik heel technisch zijn?

Nee. Het is wel handig als je basiskennis hebt van WordPress, zoals het installeren van een plugin en het aanmaken, publiceren en aanpassen van een blog en pagina.

Veelgestelde vragen over SEO

Misschien heb je je twijfels over de kracht van SEO. Dat snap ik, want er bestaan een hoop misverstanden over SEO. Laten we er eens een paar gaan bekijken.

“Google verandert voortdurend haar algoritme”

Aan de slag gaan met SEO zou geen zin hebben, want Google verandert voortdurend haar algoritme en dat is niet bij te houden.

Het klopt dat Google continu veranderingen doorvoert, maar dat is om haar algoritme te verbeteren. De basis van zoekmachine optimalisatie blijft hetzelfde en als je je keurig aan de richtlijnen houdt, heb je juist profijt van die verbeteringen aan het algoritme.

“Er is maar één plek bovenaan in Google, en die is al bezet”

Ha, helemaal waar! Maar het algoritme verandert, websites komen en gaan (ook de grotere!) en er zijn honderd miljoen zoekwoorden waarop je die felbegeerde nummer 1 positie kunt behalen.

Ook mooi: er komen iedere dag zoekwoorden bij. Best bijzonder hè.

Maak je dus niet druk om de concurrentie: als je een goede niche hebt en optimaliseert voor de juiste zoekwoorden, is er ook voor jou plek bovenaan in Google.

“SEO is erg ingewikkeld”

Als er iets is dat online ondernemers tegenhoudt om met SEO aan de slag te gaan, dan is het wel omdat ze denken dat het erg ingewikkeld is. 

Dit is het grootste misverstand ever! SEO is simpel als je de juiste uitleg hebt gehad. En daar kan ik je natuurlijk bij helpen!

“Een paar honderd bezoekers per dag is toch niet genoeg?”

Jawel, dat is genoeg als die paar honderd bezoekers oprecht geïnteresseerd zijn in wat jij te bieden hebt.

Wil je weten of het programma bij je past?

Plan een matchgesprek in en dan kijken we er samen naar.
Ik wil met je bellen

Ondernemen op jouw voorwaarden, met of zonder of met een beetje social media.

Precies hoe jij het wilt, zodat je strategie bij jou, je bedrijf én je doelgroep past.

Stop met het verspillen van je kostbare energie. Je toekomstige jij zal je huidige jij dankbaar zijn.

Liefs, Nanouk