Hoger in Google

Wil je succesvol ondernemen, dan heb je allereerst bezoekers op je website nodig. Zonder bezoekers immers ook geen klanten. Maar hoe krijg je die bezoekers op je website? Dit kan op diverse manieren, denk aan Facebook ads, Instagram of een ander social media kanaal, én via Google. Bezoekers aantrekken via de zoekmachine kan alleen als je bovenaan in Google staat.

Hoog in Google: voor álle ondernemers

Hoger in Google komen klinkt misschien als een utopie, iets voor grote bedrijven met een marketingafdeling. Niets is minder waar! Ook als kleine en middelgrote ondernemer of zzp’er kun je met je website hoger in Google komen.

Ik ga je op deze pagina uitleggen waarom het belangrijk is om bovenaan in Google te komen en hoe jij ook met jouw website hoger in Google komt.

Ken je de basis van SEO al en wil je direct verder lezen? Kijk dan eens hier:

Dan nu terug naar wat basisinformatie over hoger scoren in Google.

Waarom bovenaan in Google komen?

Als jij met je website bovenaan in Google staat, trek je oprecht geïnteresseerde bezoekers naar je website toe. Zorg dus dat je die toppositie behaalt (en behoudt!) op de voor jouw relevante en belangrijke zoekwoorden.

Het mooie is dat je deze bezoekers op de automatische piloot naar je website haalt, terwijl jij alweer bezig bent met andere zaken. En als je consequent aan je website werkt, zal het aantal bezoekers dat jouw website via Google vindt alleen maar toenemen.

Ben je nog niet overtuigd van de kracht van SEO of zit je met vragen als ‘kan ik dat zelf?’ en ‘kost dat niet heel veel tijd?’? Lees dan eerst hier verder.

Hoe kom ik bovenaan in Google?

Je komt bovenaan in Google door het toepassen van de juiste SEO-technieken.

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Het is een verzameling van technieken om je website hoger in de zoekresultaten van zoekmachines (aka Google) te krijgen.

Nog niet bekend met de term SEO? Lees dan even mijn blog met basis uitleg over SEO en zoekmachinemarketing.

En dan?

Er zijn honderden SEO-technieken die je kunt toepassen, maar ze zijn niet allemaal even nuttig. Je wilt je schaarse werktijd zo effectief mogelijk besteden en het is dan ook belangrijk dat je alleen voor die technieken kiest die daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten (of professioneler gezegd: de technieken met een hoge ROI).

Beginnen met SEO

Beginnen met iets nieuws is altijd lastig, zo geldt dat ook voor SEO. Om het je makkelijk te maken heb ik een duidelijk SEO stappenplan opgezet. Volg deze stappen, lees mijn uitleg en kijk waar jij nu al meteen kleine stapjes kan zetten om je website te optimaliseren. Zo kom je hoog in Google, stap voor stap.

Ondernemen zonder social media

Sta je bovenaan in Google op de voor jouw super relevante en belangrijke zoekwoorden, dan krijg je oprecht geïnteresseerde bezoekers op je website. Op de automatische piloot, terwijl je bezig bent met andere dingen, zoals klanten helpen, belastingaangifte doen (haha), lekker relaxen met een boek of spelen met je kinderen.

In een notendop zit dat zo:

Bovenaan in Google
= meer écht geïnteresseerde bezoekers
= meer klanten
= meer inkomsten
= werken waar en wanneer jij wil, op jouw voorwaarden, leven in vrijheid en al het andere moois wat daaruit voortkomt ?

Dát is succesvol ondernemen. En als je wil, kan dat zónder social media.

Vragen?

Hieronder vind je een overzicht van al mijn blogs over hoger in Google komen. Heb je nog vragen, schroom niet om me te mailen op nanouk@nanoukvangennip.nl of om een reactie onder een blog te plaatsen.

Wil je hulp bij het optimaliseren van je website? Of een strategie ontwikkelen met een focus op langetermijnsucces? Lees dan hier meer over mijn SEO programma.

Linkbuilding en domain authority: wat is het en hoe werkt het?

Linkbuilding en domain authority: wat is het en hoe werkt het?

Wil je met je website hoger in Google, dan is ‘autoriteit’ of de reputatie van je website een belangrijke factor. Simpel gezegd: hoe beter je reputatie, hoe hoger Google je website in de zoekresultaten plaatst. Maar hoe verhoog je je autoriteit? Dat ga ik je in dit...

Lees meer
5 x SEO keyword tools om de beste zoekwoorden te vinden

5 x SEO keyword tools om de beste zoekwoorden te vinden

Er zijn legio zoekwoorden tools beschikbaar om je te helpen bij keywordanalyses. Deze SEO tools hebben allemaal hun voor- en nadelen (en prijskaartje). Ik heb inmiddels ervaring met vijf verschillende programma's: SEMrush, Ahrefs, Long Tail Pro, KeySearch en de Google...

Lees meer
Zoekwoordenonderzoek: in 3 stappen zelf zoekwoorden analyseren

Zoekwoordenonderzoek: in 3 stappen zelf zoekwoorden analyseren

Bovenaan in Google en meer geïnteresseerde bezoekers naar je website halen? Voor veel (kleine) ondernemers lijkt dit een utopie, maar met een zoekwoordonderzoek kan ook jij die felbegeerde nummer 1 positie behalen. In deze blog leg ik uit wat een zoekwoordenonderzoek...

Lees meer
Long tail keywords: wat zijn het en hoe vind je ze?

Long tail keywords: wat zijn het en hoe vind je ze?

Long tail zoekwoorden, is dat voor mij als kleine ondernemer of blogger wel belangrijk? Ja! Juist voor zzp’ers, ondernemers en bloggers zonder een online marketing afdeling en een mega PR budget zijn long tail keywords extreem belangrijk. Deze zoekwoorden kunnen het...

Lees meer
Zelf SEO teksten schrijven

Zelf SEO teksten schrijven

Je wilt natuurlijk met je website bovenaan in Google komen. En hoewel je sprankelende teksten op je pagina's en blogs hebt, lijkt het wel of geen kip je website weet te vinden. Dat kan kloppen... Heb je je online teksten wel geoptimaliseerd voor zoekmachines? Online...

Lees meer