In dit artikel geef ik je de 11 meest effectieve SEO-tips voor ondernemers in 2022… én daarna. Ik heb het hier dus niet over de SEO trends voor 2022, maar juist de beste SEO tips die in 2022 én daarna voor de hoogste SEO resultaten zorgen. Trends zijn niet...
Hoger in Google
Wil je succesvol ondernemen, dan heb je allereerst bezoekers op je website nodig. Zonder bezoekers immers ook geen klanten. Maar hoe krijg je die bezoekers op je website? Dit kan op diverse manieren, denk aan Facebook ads, Instagram of een ander social media kanaal, én via Google. Bezoekers aantrekken via de zoekmachine kan alleen als je bovenaan in Google staat.
Hoog in Google: voor álle ondernemers
Hoger in Google komen klinkt misschien als een utopie, iets voor grote bedrijven met een marketingafdeling. Niets is minder waar! Ook als kleine en middelgrote ondernemer of zzp’er kun je met je website hoger in Google komen.
Ik ga je op deze pagina uitleggen waarom het belangrijk is om bovenaan in Google te komen en hoe jij ook met jouw website hoger in Google komt.
Ken je de basis van SEO al en wil je direct verder lezen? Kijk dan eens hier:
- SEO stappenplan voor ondernemers – voor als je niet weet hoe je moet beginnen met SEO
- Alles over zelf SEO teksten schrijven, zodat je zelf je content kan optimaliseren voor bezoeker én Google
- Benieuwd of je website goed geoptimaliseerd is? Doe de SEO scan!
Dan nu terug naar wat basisinformatie over hoger scoren in Google.
Waarom bovenaan in Google komen?
Als jij met je website bovenaan in Google staat, trek je oprecht geïnteresseerde bezoekers naar je website toe. Zorg dus dat je die toppositie behaalt (en behoudt!) op de voor jouw relevante en belangrijke zoekwoorden.
Het mooie is dat je deze bezoekers op de automatische piloot naar je website haalt, terwijl jij alweer bezig bent met andere zaken. En als je consequent aan je website werkt, zal het aantal bezoekers dat jouw website via Google vindt alleen maar toenemen.
Ben je nog niet overtuigd van de kracht van SEO of zit je met vragen als ‘kan ik dat zelf?’ en ‘kost dat niet heel veel tijd?’? Lees dan eerst hier verder.
Hoe kom ik bovenaan in Google?
Je komt bovenaan in Google door het toepassen van de juiste SEO-technieken.
SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Het is een verzameling van technieken om je website hoger in de zoekresultaten van zoekmachines (aka Google) te krijgen.
Nog niet bekend met de term SEO? Lees dan even mijn blog met basis uitleg over SEO en zoekmachinemarketing.
En dan?
Er zijn honderden SEO-technieken die je kunt toepassen, maar ze zijn niet allemaal even nuttig. Je wilt je schaarse werktijd zo effectief mogelijk besteden en het is dan ook belangrijk dat je alleen voor die technieken kiest die daadwerkelijk zoden aan de dijk zetten (of professioneler gezegd: de technieken met een hoge ROI).
Beginnen met SEO
Beginnen met iets nieuws is altijd lastig, zo geldt dat ook voor SEO. Om het je makkelijk te maken heb ik een duidelijk SEO stappenplan opgezet. Volg deze stappen, lees mijn uitleg en kijk waar jij nu al meteen kleine stapjes kan zetten om je website te optimaliseren. Zo kom je hoog in Google, stap voor stap.
Ondernemen zonder social media
Sta je bovenaan in Google op de voor jouw super relevante en belangrijke zoekwoorden, dan krijg je oprecht geïnteresseerde bezoekers op je website. Op de automatische piloot, terwijl je bezig bent met andere dingen, zoals klanten helpen, belastingaangifte doen (haha), lekker relaxen met een boek of spelen met je kinderen.
In een notendop zit dat zo:
Bovenaan in Google
= meer écht geïnteresseerde bezoekers
= meer klanten
= meer inkomsten
= werken waar en wanneer jij wil, op jouw voorwaarden, leven in vrijheid en al het andere moois wat daaruit voortkomt ?
Dát is succesvol ondernemen. En als je wil, kan dat zónder social media.
Vragen?
Hieronder vind je een overzicht van al mijn blogs over hoger in Google komen. Heb je nog vragen, schroom niet om me te mailen op nanouk@nanoukvangennip.nl of om een reactie onder een blog te plaatsen.
Wil je hulp bij het optimaliseren van je website? Of een strategie ontwikkelen met een focus op langetermijnsucces? Lees dan hier meer over mijn SEO programma.
Zelf SEO-teksten schrijven: in 3 stappen SEO-proof webteksten
Als ondernemer wil je natuurlijk met je website bovenaan in Google komen. Hiervoor heb je SEO-teksten op je website nodig. Deze teksten kun jij gelukkig helemaal zelf schrijven, ook als je nog niet veel ervaring hebt met webteksten schrijven. Twijfel je nog...
Homepage optimaliseren voor SEO en bezoeker
Je homepage SEO proof maken, hoe doe je dat? Ik heb goed nieuws: je homepagina SEO optimaliseren is weinig werk! Ik leg je in dit artikel uit hoe je je homepage optimaliseert voor Google in een paar kleine stappen. Ook vertel ik je meer over het belang van je...
SEO resultaten meten
Meten = weten, zo is dat ook bij SEO. Als je al een tijd hard aan je onderneming en website werkt, wil je ook zien of je de gewenste resultaten behaalt. Maar hoe meet je de resultaten van al je SEO-inspanningen? Je wilt bijvoorbeeld weten welke positie je website in...
SEO stappenplan: hoe te beginnen met SEO (in 3 stappen)
Je wilt met je website hoger in Google komen en dus aan de slag gaan met SEO (search engine optimization, of zoekmachine optimalisatie). Maar hoe moet je beginnen met SEO?! Voor menig ondernemer is dit een prangende vraag. Het goede nieuws is dat jij zelf je website...
Websitestructuur: wat, waarom en hoe in 3 stappen
Je websitestructuur is de ruggengraat van je website en bestaat uit een duidelijke menu-indeling, strategische indeling van je content, goed doordachte categorieën en tags, relevante interne links en een heldere opbouw van je homepagina. Het optimaliseren van je...
In 3 stappen E-A-T-proof: bovenaan in Google met focus op kwaliteit
Google heeft een missie, namelijk “altijd iedereen helpen om de informatie te vinden waar ze naar op zoek zijn”. Oftewel, als iemand in Google een zoekwoord typt, wil Google een lijst met zoekresultaten geven met bovenaan de allerbeste content. Content waar de...
Interne linkbuilding: 5 cruciale tips voor een stevige interne linkstructuur
Interne links op je website zijn belangrijk voor je bezoeker en voor Google. Met een duidelijke interne linkstructuur verhoog je de gebruiksvriendelijkheid van je website en verbeter je je positie in Google. In dit artikel leg ik eerst uit wat interne links zijn...
Categoriepagina optimaliseren voor bezoeker en Google
De categoriepagina in WordPress wordt door velen verwaarloosd, en dat is zonde, want met een beetje extra aandacht kun je van deze pagina een belangrijke landingspagina maken. Door je categoriepagina's te optimaliseren wordt je website gebruiksvriendelijker voor je...
Categorieën en tags in WordPress: uitleg en tips voor een duidelijke indeling
Als je een beetje bekend bent met WordPress, dan ken je de optie categorieën en tags vast wel. Je hebt wellicht de neiging om hier snel aan voorbij te gaan, maar het is verstandig om er toch goed over na te denken. Het correct gebruiken van categorieën en tags heeft...
Google Search Console instellen en koppelen aan Analytics
De Google Search Console is een onmisbaar hulpmiddel voor online ondernemers en bloggers. Het is een gratis Google hulpprogramma en om het te installeren en te gebruiken heb je geen technische kennis nodig. In deze blog leg ik je uit wat de Search Console is, wat je...
Google Search Console uitleg: hoger in Google met deze handige functies
Grote kans dat je je website wel hebt gekoppeld aan Google Analytics, maar dat je nog niet zo bekend bent met de Google Search Console. Toch is dit een must have tool voor online ondernemers en professionele bloggers. De Google Search Console heeft namelijk talloze...
Google Analytics instellen op je blog
Google Analytics installeren op WordPress kan al in een paar kleine stappen en je hebt géén technische kennis nodig. Ik loods je er zo vlot doorheen. Heb je GA eenmaal goed ingesteld, dan kun je hiermee goed je statistieken bijhouden. Heb je Google Analytics al...
Google Analytics uitleg: je belangrijkste statistieken opzoeken
Meten is weten, en daarom is Google Analytics zo belangrijk als je serieus meer bezoekers naar je website wilt halen. Maar veel online ondernemers schrikken van al die grafieken en cijfertjes en beginnen er dus niet aan. Zonde, want je zult gaan zien dat het helemaal...
Website aanmelden bij zoekmachines
De vraag ‘hoe kan ik mijn site aanmelden bij Google?’ wordt mij regelmatig gesteld. Hier heb ik altijd een heel simpel antwoord op: je site bij Google aanmelden is niet nodig, want je website wordt automatisch gevonden door de almighty zoekmachine. Fijn nieuws hè!...